De nieuwe workshop social media speelt in op de toenemende vraag van het bedrijfsleven: het ontwikkelen van een social media strategie. Tijdens de praktijkgerichte cursus gaat men actief aan de slag met zijn of haar eigen vraagstuk m.b.t. arbeidsmarktcommunicatie. Lees er hier meer over.
De ontwikkelingen op het gebied van social media gaan razendsnel. Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram en YouTube worden steeds meer als voorwaardig communicatiekanaal gezien. Dit uit zich in het feit dat steeds meer ondernemingen actief bezig zijn met de zakelijke inzet van social media. Denk hierbij aan bedrijven die zich online goed willen profileren of nieuw personeel willen aantrekken. Met de workshop social media speelt JobTrans perfect in op de actualiteit.
De meerwaarde
Bij het inzetten van social media is een resultaatgerichte en strategische aanpak van belang. Hoe dienen bedrijven dit aan te pakken? Hoe draagt social content bij aan ondernemingsdoelstellingen? En hoe kun je de uitdagingen in arbeidsmarktcommunicatie doelgericht aanpakken via social media? Tijdens de workshop social media krijgen cursisten antwoord op deze vragen en gaan zij actief aan de slag met hun eigen vraagstuk op het gebied van social media en arbeidsmarktcommunicatie. Dat heeft meerwaarde: cursisten krijgen door samen met vakexperts te praten nieuwe inzichten en inspiratie. Bovendien staat de praktijkgerichte aanpak centraal, zodat cursisten na afloop van de workshop de opgedane kennis direct kunnen toepassen in hun werkveld.
Voor wie?
De workshop social media is interessant voor iedereen die aan de slag wil gaan, of al bezig is, met social media en het ontwikkelen van een social media strategie. Basiskennis van social media is een vereiste.
Uitbreiding opleidingsaanbod
Met de uitbreiding van ons opleidingsaanbod spelen we in op de toenemende vraag naar diverse (praktijkgerichte) opleidingen, trainingen en cursussen. Henrik de Leeuw, directeur van JobTrans, vindt het belangrijk om klanten zo goed mogelijk te faciliteren bij de ontwikkeling van hun personeel, zodat ze nóg beter presteren. ‘We werken daarom zorgvuldig aan een kwalitatief hoog en divers opleidingspakket. Dit doen we samen met de beste vakexperts. Bovendien is investeren in scholing altijd een win-winsituatie. Het biedt voordelen voor zowel de werknemer als werkgever.’ Henrik noemt een aantal voordelen voor werkgevers: het personeel beschikt over betere competenties, gemotiveerd en tevredener personeel, goed imago en optimale inzetbaarheid van medewerkers.